Sunday, September 27, 2009

Petang tadi agak penat sebab tersekat kat kedai katak (kedai baju),nasiblah makcik Athirah boleh hantarkan padahal dia tengah kerja.Sementara tunggu dia pujuk makcik dia aku selak-selak baju yang berlambak-lambak kat situAku jumpa 2 baju lawa.Tapi takde duit.So dia berjaya pujuk makcik dia then dia hantar pergi Carrefour.Sebenarnya kiteorang kena pergi BP Mall tapi dia tak boleh hantar jauh-jauh nanti bos dia marah.Kot? So kiteorang decide jalan kaki pergi BP Mall lalu shortcut.Walaupun short cut tetap penat sebab jalan kaki bukan drive kereta.Bila dah sampai lorong yang terakhir yang kiteorang kena jalan jek dah nampak BP Mall,aku dah excited tahap beruk dah.Kalau tak aku dah give up.Bukan senang tau aku nak give up.Ceyh! Yang penting memang penat,kaki pon melecet,merah-merah tau.Pastu kena jalan pergi rumah makcik Athirah sebab bapak dia tunggu kat sana.Nasib lah dekat jek dengan BP Mall tapi still penat sampai aku jalan pown kengkang-kengkang.
p.s.Aku marah-marah Athirah suruh bapak dia hantar cepat sebab Lili nak balik JB.Last-last Lili balik malam.HAHA!


Hari Sabtu pagi-pagi lagi pergi raya rumah saudara dekat Muar.5 rumah pulak tuh.Tapi memang kenyang tahap obes (obesiti).First-first pergi rumah Mak Ngah,makan nasi (tambah 2 kali),then makan sup pulak..Bila timbang berat aku dah turun! Masa puasa 47kg tapi sekarang 45.7kg.Amacam pelik tak? Patutnya puasa yang kurus.Haihh.Lepas timbang,baring-baring.Bila timbang balik berat dah jadik 46.1kg.Ciss! Dasar TUT! Sambung balik pasal raya.Then pergi rumah Mak Anjang,makan jejari ayam.Sedap walaupun dah kenyang sebab nafsu aku kata,"Makan,makan!".
Pergi rumah Mak Mah,makan buah jambu 1 jek.HAHA! Kenyang beb! Sekali Pak Cik Zul (suami dia) beli murtabak.Mampus! Aku tak makan pun! HAHA! Pergi pulak rumah Mak Ucu.Makan laksa Johor.Giler betul perut aku nih.Aku pon tak tau kenapa.Tak bace doa kot? Tapi kebanyakannya aku baca.Then pergi rumah paling last.Rumah Pak Uda.Makan Mee Hoon goreng tambah 2 kali.Ooppss! Diam! Jangan Cakap Apa-Apa.

p.s.Gambar yang kat bawah nih mase tunang sedare tuh.Ingat tak? Kalau tak ingat baca post yang tajuknya 'Busy Bee!,Masa Raya Ketiga'.Gambar ini di-snap oleh sedare aku tanpa aku sedari.HAHA! Anyway,credits to Nurul Farhana (sebab snap gambar nih)&Acap Acis (sebab upload gambar nih kt Facebook).


p.s.Rindu pulak dekat Lili walaupun selalu dengki dia.HAHA!


No comments:

Post a Comment